woensdag 15 oktober 2014

RECEPT: Gezonde brownies met een geheim ingrediënt

Ik was al enige tijd geïntrigeerd door een recept voor gezonde brownies, want ze gebruikten er wel een speciaal ingrediënt in. Ik geloofde er niet meteen in en wou de proef op de som nemen (ik blijf natuurlijk een wetenschapper en heb bewijs nodig!).
En wat blijkt? Iedereen die proefde, merkte iets anders aan de brownies, maar kon niet thuisbrengen van waar de speciale smaak kwam.
Wanneer ik hen meldde dat het zwarte bonen waren, keken ze me dan ook verbaasd aan.
Daarop zeg ik: Experiment geslaagd! :-)
En ze waren bovendien nog eens vegan!

INGREDIËNTEN:

250 g zwarte bonen (Je kan ze uit blik nemen, maar dan moet je ze eerst goed laten uitlekken!)
10 g cacaopoeder
40 g havermout
Snuifje zout
75 g agave-siroop (honing kan ook, maar dan zijn ze niet vegan)
40 g kokosolie
2tl vanille-extract (of 1 pakje vanillesuiker)
140 g chocolade, in stukjes

Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed een rechthoekige bakvorm met bakpapier.
Meng alle ingrediënten in een keukenrobot en mix tot alles fijngemalen is.
Spatel er de chocoladestukjes door.
Stort het deeg in de bakvorm en bak 20 minuten in de voorverwarmde oven.
Laat afkoelen op een rooster alvorens je ze in stukken snijdt.
Dien op met een lekker tasje koffie en verras je gasten na een spelletje 'raad het geheime ingrediënt' :-)



Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>