maandag 15 juli 2013

RECEPT: Pina colada sorbet

Mmmm, niets zegt meer zomer dan een lekker cocktail.

In feite ben ik momenteel mijn allergie voor citrusvruchten aan het testen met een heerlijk frisse mojito! :-D (Later meer daarover)

Is er dan iets beter dan zo'n lekker drankje om te toveren tot een dessert?
Je hebt slechts 2 ingrediënten en een food processor nodig!
Ik heb een ijsmachine gebruikt, maar het is ook mogelijk er zonder denk ik :)

Hier gaat-ie....


INGREDIËNTEN:



2 grote blikken ananasschijven op lichte siroop
2 kleine brikjes kokosmelk

Giet de siroop van de ananas af, maar hou het bij en plaats in de koelkast.
Snij de schijven in kleine brokjes en vries in.
Ook het koelelement van de ijsmachine moet minstens een nachtje in de vriezer.
En plaats de brikjes kokos in de koelkast, ook een nachtje, zodat hij kan schiften.

De volgende dag haal je de ananas brokjes uit de diepvries en laat je ze even op het aanrecht staan zodat ze wat kunnen ontdooien. Maal ze vervolgens fijn in de foodprocessor, met de helft van de ananassiroop.
Ik heb een deel van de blokjes aan de kant gehouden en wat later pas mee vermalen, zodat die brokjes wat groter bleven.
Haal de kokosmelk uit de koelkast en giet het waterig deel af (Gooi dit niet weg, maar maak er bijvoorbeeld pannenkoeken mee). Het stevige deel klop je luchtig in een paar minuten. Spatel dit onder de fijngemalen ananas.
Het mengsel heeft nu al een zachte sorbet-structuur, dus je kan het zo al opeten.
Zelf heb ik het nog verder gekoeld met de ijsmachine. Volg daarvoor de instructies van je machine.




Serveer in kommetjes en proef de zomer!

Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>