zondag 13 januari 2013

RECEPT: Hummus

Vermits ik geen kaas mag en geen vlees eet, krijg ik vaak de vraag wat ik dan wel op mijn boterhammen doe...
Nuja vanalles! Want gelukkig heb ik een mama die haar weg in de keuken goed kent en die dus wel graag iets nieuws probeert! :-)
Haar experimentjes zijn meestal een succes, dus wil ik ze graag delen!

Een tijdje geleden gingen we boterhammen eten en kwamen we tot het besef dat we geen Djoelie-approved beleg meer in huis hadden.
Dus dook mama de kasten in en toverde een blik kikkererwten te voorschijn.
In 'no time' wist ze daarmee een variant op hummus uit haar mouw te schudden. Een puree op basis van kikkererwten, van oorsprong uit het Midden-Oosten, die meestal wordt opgediend in een pita-broodje of als dipsaus bij falafel. Maar het is ook heel lekker voor op de boterham!
Een receptje dat ik jullie dan ook niet wil onthouden! :-)


INGREDIËNTEN:


1 blik kikkererwten
1 teen look
Een goede scheut olijfolie
Peper en zout naar smaak
Eventueel ook currypoeder en paprikakruiden


Giet het blik kikkererwten af en giet de kikkererwten samen met de look in een keukenrobot.
Laat de machine even draaien om de erwten fijn te malen.
Voeg olijfolie toe en laat opnieuw draaien.
Blijf olijfolie toevoegen tot de brokken in een dichte massa worden omgezet.
Kruid af met peper en zout.
En klaar is kees!
Een lekker hartig broodbeleg voor op je boterhammen.
Als je wilt, strooi er dan nog wat curry- en paprikapoeder op voor wat extra smaak.





Lots of smikkel-love,

Djoelie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

>