maandag 3 september 2012

RECEPT: Chocoladetaart in 1 minuut (of iets langer)

Dit recept is ideaal voor de onmiddelijke craving naar chocolade!

INGREDIËNTEN:


65g zwarte chocolade
25g sinaasappelsap
1 ei
1el zelfrijzende bloem


Smelt de chocolade met de sinaasappelsap en laat dit dan wat afkoelen (anders stolt het ei).
Giet het afgekoelde mengsel in een kom op het ei en meng alles goed door. Meng er ten slotte de bloem onder.
Giet het deeg in soufflé-potjes (elk soort potje dat geschikt is voor de microgolf is goed) en zet ze in de microgolf op volle kracht gedurende 1 à 2 minuten. Als je ze vaster/droger wilt, zet je ze nog wat langer in.

Tip: je kan er wat amandel/hazelnoten onder mengen voor wat extra's

Smullen maar! ;-)


Tip: Je kan ook andere vruchtensappen gebruiken. Ik heb het al met appelsap gedaan. En volgens mij kan het met ananassap niet anders dan lekker zijn!

2 opmerkingen:

  1. njammie!
    Een idee hoe lang het in een gewone oven moet?
    ;-)
    (zal vast wat langer zijn maar dan eet ik ondertussen wel een stuk chocola...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh dat weet ik niet eigenlijk. Ik weet zelfs niet of dat ook gaat werken.
    Ik vind het net zo'n leuk recept omdat het megasnel klaar is in de micro en ge dus niet zo lang moet wachten eer ge eraan moogt beginnen :-P

    BeantwoordenVerwijderen

>